Τρίτη 12 Απριλίου 2011

Driving in Doha

Η οδηγηση στην Doha είναι μια ενδιαφέρουσα εμπειρία. Κατά τη γνώμη μου όχι χειρότερη από την ζούγκλα της Αθήνας σε κανένα βαθμό. Τουλάχιστον ξέρεις ότι υπάρχουν κανόνες. Ξέρεις ότι μπορεί να σε γράψουν (δικαιολογημένα). Ξέρεις ότι δεν έχεις καμία πιθανότητα να σβήσεις κλήση ακόμη κι αν είσαι ο Εμίρης.

Ρυμοτομία της Ντόχα
Η Ντόχα όπως έχω γράψει και σε παλαιότερο post είναι σαν την Ηλιούπολη αλλά σε μεγαλύτερο μέγεθος. Κοινώς είναι ρυμοτομημένη ακτινωτά. Δύσκολα βρίσκεις κάθετους δρόμους. Αυτό φαίνεται εύκολα και από μία ματιά στο Google Maps:


Δηλαδή, έχεις να κάνεις με άπειρες πλατείες (roundabouts) που είναι σχεδόν όλες ίδιες. Κοινώς χάνεις την μπάλλα και είναι πολύ δύσκολο να προσανατολιστείς...

Επιπλέον, ένας ακόμη παράγοντας που συντελεί στο χάσιμο της μπάλλας είναι η περιέργη ακτογραμμή της Ντόχα η οποία έχει συνέχεια εσοχές και εξοχές. 

Όταν στην Αθήνα οδηγείς στην παραλιακή ξέρεις ότι θα δεις με τη σειρά: Πειραιά, Μοσχάτο, Τζιτζιφιές,Π.Φάληρο,Άλιμο, Γλυφάδα (με κατευθυνση προς Γλυφάδα).

Στην Ντόχα οδηγείς παραλιακά και λόγω του ότι η ακτογραμμή στρίβει πάλι προς τα μέσα εκεί που περιμένεις να δεις το Π.Φάληρο βλέπεις πάλι τον Πειραία και το Μοσχάτο στα αριστερά σου και λες: "τι έγινε ρε πούστη μου? πάω μπροστά με την όπισθεν?"

Αν βάλεις και το γεγονός ότι δεν υπάρχει κανένα βουνό ή λόφος σε ολόκληρο το Κατάρ δυσκολεύει ακόμα περισσότερο ο προσανατολισμός...Ευτυχώς που υπάρχουν και οι ουρανοξύστες και βρίσκεις λίγο πάλι την μπάλλα όταν την έχεις χάσει και λες μονολογώντας"πάει...πηγαίνω ντουγρού έρημο τώρα...λίγο ακόμα και βγαίνω Σαουδική Αραβία...".


Roundabouts
Η προτεραιότητα είναι σε αυτόν που είναι πάνω στην πλατεία. Αντίθετα δηλαδή από ό,τι στην Ελλάδα. Σύμφωνα όμως με ό,τι συμβαίνει σε όλον τον άλλον πλανήτη.

Απαιτείται τεράστια προσοχή γιατί μέσα στο roundabout όλοι γκαζώνουν για να βγουν γρήγορα στην έξοδο τους. Το σύστημα ωστόσο δουλεύει πολύ καλά γιατί δεν υπάρχουν φανάρια και η κίνηση τσουλάει χωρίς να δημιουργείται μποτιλιάρισμα.

Ωστόσο, στις ώρες αιχμής υπάρχει μία μικρή κινησούλα η οποία ρυθμίζεται από τροχονόμο στα κεντρικά σημεία ο οποίος δίνει προτεραιότητα στα ρεύματα με την μεγάλη κίνηση.

Σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνεται η κίνηση με της Αθήνας...σε καμία όμως...
Η κόλαση της Εθνικής άμα έχει γίνει ατύχημα ή της Κατεχάκη και της παραλικής τις ώρες αιχμής ούτε στην Βομβάη δεν υπάρχουν...

Αναστροφές
Παρότι συμβαίνει στην Ελλάδα και στις περισσότερες Ευρωπαικές χώρες , στο Κατάρ η αναστροφή επιτόπου, επιτρέπεται κανονικά και μάλιστα υπάρχουν και φανάρια αναστροφής για του λόγου το αληθές:


Παρκάρισμα
Το ευκολότερο πράγμα αν θες να παρκάρεις έξω. Το δυσκολότερο αν θες να παρκάρεις μέσα. Μέσα στο parking απο mall. Γίνεται της μουρλής. Μποτιλιάρισμα σε υπόγειο parking δεν είχα ξαναδεί πάντως...


Ραντάρ
Χρειάζεται τεράστια προσοχή γενικά γιατί σε γράφουν για πλάκα...Υπάρχουν παντού!


Σήματα
Ομολογώ πως είναι πολύ εφευρετικοί με τα σήματα κυκλοφορίας που βρίσκεις στους δρόμους...




Τον τελευταίο μάλιστα Άραβα τον βρίσκεις παντού...
Αλλά best of the best η διάβαση για τις μπουργκοφορούσες...all the money...